Όλοι γνωρίζουμε την σημαντικότητα της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης στον κόσμο, της Google. Εκατομμύρια άνθρωποι, ψάχνουν καθημερινά πληροφορίες για οτιδήποτε τους απασχολεί θέλοντας να βρούνε άμεσα απαντήσεις.
Έτσι λοιπόν, όταν κάποιος ψάχνει πληροφορίες για μια επιχείρηση, το πιθανότερο είναι να την αναζητήσει με την επωνυμία της στο διαδίκτυο. Γι’ αυτό η Google έχει δημιουργήσει ένα δωρεάν εργαλείο με το οποίο η κάθε επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει μια ‘’ψηφιακή ταυτότητα‘’ και να εμφανίζεται στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης.
Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε τις δυνατότητες του Google Μy Business (GMB) και να μάθουμε πως μπορεί να βοηθήσει την κάθε επιχείρηση.
Ας ξεκινήσουμε με τη μορφή
Εφόσον η επιχείρηση που αναζητάτε είναι ενημερωμένη και διαθέτει GMB, τότε στην δεξιά πλευρά της πρώτης σελίδας αναζήτησης της Google θα αντικρίσετε ένα πλαίσιο φωτογραφιών καθώς και πληροφορίες της επιχείρησης (στοιχεία επικοινωνίας , website, κριτικές κλπ)
Αφού έχουμε καταλάβει σε πρώτο επίπεδο για τι μιλάμε, ας δούμε μερικές από τις δυνατότητες και τα οφέλη του Google Business Profile.
Πως μπορώ να δημιουργήσω GMB;
Πάρτε μολύβι και χαρτί γιατί θα χρειαστείτε… μόνο ένα gmail! Nαι, το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα email το οποίο να ανήκει σε μέλος της επιχείρησης σας ώστε να έχετε πάντα πρόσβαση σε αυτό. Πληκτρολογώντας Gοοgle My Business, πατάτε Εγγραφή και από εκεί και πέρα ακολουθείτε με τη σειρά τα βήματα, συμπληρώνοντας τα πεδία που εμφανίζονται.
Μπράβο, το πρώτο set up έγινε!
Θα χρειαστεί όμως η Google να ταυτοποιήσει οτι εσείς που ισχυρίζεστε τα εν λόγω στοιχεία, είστε και ο νόμιμος κάτοχος της επιχείρησης, άρα και του εταιρικού προφίλ. Η επαλήθευση αυτή γίνεται μέσω ενός κωδικού που σας στέλνει η Google είτε στο τηλέφωνο σας (κλήση ή sms), είτε μέσω μια ταχυδρομικής κάρτας που σας αποστέλλεται στην διεύθυνση της επιχείρησης που μόλις δηλώσατε!
Ποιες οι δυνατότητες και τα οφέλη;
Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, το Google Business Profile είναι η ψηφιακή ταυτότητα της κάθε επιχείρησης. Μέσα σε αυτό το εταιρικό προφίλ μπορείτε να βάλετε όλα τα βασικά στοιχεία της επιχείρησης σας (διεύθυνση, τηλέφωνο, website, ωράριο λειτουργίας ).
Eπιπλέον μπορείτε να βάλετε το μενού, να μιλήσετε για τις υπηρεσίες & τα προϊόντα που προσφέρετε, να ανεβάσετε ωραίες φωτογραφίες που αναδεικνύουν με ελκυστικό τρόπο την επιχείρηση και τον χώρο της.
Επίσης μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με τους πελάτες σας καθώς υπάρχει η δυνατότητα απευθείας επικοινωνίας μέσω chat (σε κάποιους λογαριασμούς) για όποιον επιθυμεί την γραπτή επικοινωνία αλλά και να απαντήσετε στις κριτικές τους για την εμπειρία που είχαν στο κατάστημα σας.
Πως και απο που θα το διαχειρίζομαι αυτό το προφίλ;
Όπως όλους τους λογαριασμούς που διαθέτετε στο διαδίκτυο (social media), έτσι και το Google My Business, πρέπει να τo επιμελείστε με αγάπη, φροντίδα και προδέρμ.Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Το εταιρικό σας προφίλ πρέπει να είναι ενημερωμένο, με συχνά google posts για να κρατάτε σε διαρκή επαφή τους πελάτες σας.
Άρα, φροντίστε να είστε τακτικοί επισκέπτες του προφίλ σας και να το ανανεώνετε με πολύτιμο περιεχομενο. Η διαχείριση του Google Business Profile μπορεί να γίνει είτε από τo Google Maps είτε από την σελίδα αναζήτησης της Google. Πάντα βέβαια εφόσον είστε συνδεδεμένοι με το email που χρησιμοποιήσατε για την καταχώρηση της εταιρείας σας.
Από εκεί λοιπόν, μπορείτε να διαχειρίζεστε τα πάντα, να ανεβάζετε νέο περιεχόμενο, να διαγράφετε ή να επεξεργάζεστε παλαιότερες δημοσιεύσεις, να μιλάτε με τους χρήστες απαντώντας σε μηνύματα και κριτικές.
Πως θα καταλάβω ότι όλο αυτό λειτουργεί ;
Data, data, data!
Οτιδήποτε γίνεται στο internet είναι μετρήσιμο. Ότι ενέργειες κάνετε, έχετε στη διάθεση σας στατιστικές αναφορές που δηλωνουν την αποτελεσματικότητα των ενεργειών αυτών. Κάθε μήνα, η Google θα σας στέλνει στο email σας τα στατιστικά του εταιρικού σας προφίλ.
Πόσοι δηλαδή χρήστες επισκέφτηκαν το προφίλ σας, πόσοι πάτησαν την τοποθεσία της επιχείρησης σας στους χάρτες ή το κουμπί του τηλεφώνου, από ποια μέρη είναι, σε τι θέση βρίσκεστε απέναντι στον ανταγωνισμό και πολλά ακόμα φοβερά και χρήσιμα στατιστικά. Αρκεί να τα διαβάζετε και να κάνετε διορθωτικές κινήσεις για την ολοένα καλύτερη εμφάνιση της επιχείρησης σας.
Όλα τα παραπάνω βοηθούν και στο γενικό SEO της επιχείρησης σας. Με απλά λόγια δίνουμε στην Google αυτό που λατρεύει: πληροφορίες για την επιχείρηση μας ώστε να καταλάβει ποιοι είμαστε, τι προσφέρουμε, για να μπορεί εύκολα να μας αξιολογεί και να μας δείχνει στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Things to Do!
Η συνέπεια πέρα από αρετή, στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι και ο καλύτερος σύμμαχος για να χτίσετε το Google Business Profile με χρήσιμο περιεχόμενο.
Βάλτε τον εαυτό σας στην θέση του πελάτη και αναρωτηθείτε τι θα θέλατε να δείτε σε ένα τέτοιο προφίλ, σκεφτείτε κάποιες απορίες που σας έρχονται στο μυαλό όταν εσείς εξερευνείτε μια νέα επιχείρηση και δώστε τις απαντήσεις αυτές στο προφιλ που μόλις δημιουργήσατε, ανεβάζοντας φωτογραφίες, ανακοινώσεις και περιγραφές που δίνουν μια συνοχική και ολοκληρωμένη εικόνα της εταιρείας σας.
Ακόμα ένα θέμα που πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας, είναι το επίμαχο ζήτημα των κριτικών. Αρχικά υιοθετήστε ένα συγκεκριμένο tone of voice.Το ύφος και η χρήση συγκεκριμένων λέξεων θα δημιουργήσουν μια συνέπεια στον τρόπο αλληλεπίδρασης με τους πελάτες σας.
Ενθαρρύνετε τους ευχαριστημένους πελάτες να αφήσουν μια θετική κριτική για την εμπειρία που μόλις είχαν και ευχαριστείστε τους δημοσίως. Ζητήστε συγγνώμη αν κάπου χρειάζεται. Ευγένεια και επαγγελματισμός ακόμα και στις πιο ‘’δύσκολες’’ περιπτώσεις.
Από μία τέτοια κριτική μπορεί να μάθετε πράγματα που δεν γνωρίζατε ακόμα και οι ίδιοι για την επιχείρηση σας και αυτό να σας βοηθήσει να διορθώσετε και να αποφύγετε παρόμοια λάθη στο μέλλον.
Υπάρχει όμως και η περίπτωση να μην μάθετε κάτι παραπάνω και να μη γίνετε ιδιαίτερα πιο σοφοί. Εκεί είναι και το μεγάλο στοίχημα: βρείτε τον τρόπο να αντιμετωπίσετε αυτές τις περιπτώσεις -πάντα με ευγένεια- δίνοντας στους δυσαρεστημένους πελάτες μια προτροπή για να ξανά επισκεφτούν τον χώρο σας και βεβαιώστε τους οτι θα επιληφθείτε προσωπικά εσείς, την κράτηση τους.
Things Not to Do!
Το διπλότυπο περιεχόμενο απαγορεύεται. Οι τελευταίες ανακοινώσεις της Google μας έκαναν σαφές ότι αναπαραγωγή του ίδιου περιεχομένου είναι ένας πολύ καλός λόγος να μας κατατάξει σαν spam και να ρίξει την συνολική κατάταξη του account. Οπότε πάντα νέο, φρέσκο και μοναδικό περιεχόμενο!
Eίναι δωρεάν, είναι εύκολο και πρέπει να είστε εκεί.
Α!.. μάλλον ήδη σας βλέπουμε.
Μπράβο και καλή επιτυχία!
Αν θέλετε να μάθετε όλο το φάσμα του digital marketing και τις ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τη δική σας επιχείρηση , μπορείτε επικοινωνήσετε μαζί μας!