Κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης έχει δημιουργηθεί με το δικό της σκοπό και στόχο.Το 2003 ο ιδρυτής του, ο  Ρέιντ Χοφμαν,  μας σύστησε ένα αγνωστό και αρχικά ίσως λίγο αδύναμο κοινωνικό δίκτυο που δημιουργήθηκε  αποκλειστικά για επαγγελματίες. Σήμερα το Linkedin μετράει παραπάνω από 700 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο επαγγελματικής δικτύωσης. Επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο αναζητούν στελέχη και επεκτείνουν τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες αφού έχουν την ευκαιρία να προωθήσουν το προϊόν/υπηρεσία τους σε ένα τεράστιο και στοχευμένο κοινό. Από την άλλη, στελέχη αναζητούν επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας για να βρουν τη δουλειά που επιθυμούν. 

Win-win δηλαδή!

Linkedin Anatomy

Aς ξεκινήσουμε με την απλή μορφή του, στο επίπεδο του προσωπικού προφίλ.

Ο καθένας μας μπορεί να δημιουργήσει το δικό του προφίλ (όπως ακριβώς γίνεται σε όλα τα άλλα κοινωνικά δίκτυα) εντελώς δωρεάν, με ένα απλό email. Μόλις το δημιουργήσουμε ανεβάζουμε την εικόνα προφίλ (παρακαλώ όχι εικόνα από το περσινό καλοκαίρι με τους κολλητούς στην παραλία) και ένα cover. Από εκεί και πέρα πρέπει να εμπλουτίσουμε την προσωπική  μας σελίδα με όλη την επαγγελματική και εκπαιδευτική μας πορεία ώστε οι υποψήφιοι recruiters να μπορούν εύκολα και γρήγορα να μας εντοπίσουν.

Tips

1.Συμπληρώστε όλα τα διαθέσιμα πεδία κειμένου συμπεριλαμβάνοντας σχεδόν παντού τα βασικά keywords που έχουν να κάνουν με την επαγγελματική σας ιδιότητα. 

2.Δείξτε εξωστρέφεια. Ακολουθήστε άτομα με παρομοια ενδιαφεροντα,  προσωπικότητες που έχουν κάποιο value για εσάς και  μπείτε σε groups για ακόμα καλύτερο networking. Δημοσιεύστε νέα, θεματικές που έχουν να δώσουν κάποια αξία στους ακόλουθους σας. Αυξήστε τα connections και την διαδικτυακή σας κοινωνικότητα και κάπως έτσι θα αρχίσει να σας αγαπάει  περισσότερο ο αλγόριθμος καθώς θα εμφανίζει το προφίλ σας σε περισσότερους χρήστες.

Αναζήτηση εργασίας

Στην σχετική κατηγορία μπορείτε να βάλετε τους τίτλους εργασίας που επιθυμείτε, την τοποθεσία που θέλετε να βρίσκεται η μελλοντική σας δουλειά και μπορείτε να ρυθμίσετε να σας έρχονται  ειδοποιήσεις κάθε φορά που μία νέα θέση εργασίας γίνεται διαθέσιμη και ταιριάζει στα φίλτρα που έχετε υποδείξει.

Creator Mode

Αν ενεργοποιήσετε αυτή την ιδιότητα έχετε την δυνατότητα να δημιουργήστε newsletter με topics που ενδιαφέρουν εσάς και το κοινό σας. Αν είστε επικοινωνιακός, διαθέτετε γνώση και ιδέες που θέλετε να μοιραστείτε τότε είναι ένας καλός τρόπος για να δημιουργήσετε το δικό σας κοινό. Μπορείτε μάλιστα να προσκαλέσετε όλους τους Followers σας να κάνουν subscribe οπότε και να ενημερώνονται αυτόματα κάθε φορά που δημοσιεύετε ένα νέο άρθρο. Οποιοδήποτε μέλος του Linkedin μπορεί να διαβάσει, να μοιραστεί και να κάνει subscribe σε κάθε newsletter.

Nothing is Given. (For free)

Φυσικά, όπως κάθε διαδικτυακό μέσο που σέβεται τον εαυτό του έτσι και το Linkedin πολύ σωστά δημιούργησε τρία πακέτα επί πληρωμή με exclusive benefits για κάθε κατηγορία 

Ας τα ρίξουμε μια γρήγορη ματιά:

Business 

Για αυτούς που θέλουν να επεκτείνουν το δίκτυο τους και να έχουν αποκλειστικά προνόμια.

Sales Navigator

Απευθύνεται για τις επιχειρήσεις που θέλουν να δικτυωθούν και να ανακαλύψουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες

Recruiter Lite

To απόλυτο εργαλείο των Recruiters.

 

Επαγγελματικές σελίδες Linkedin

Αφού είδαμε την πλευρά των χρηστών ας πάμε στο πιο B2B κομμάτι. Οι επαγγελματικές σελίδες εταιρειών έχουν μία ιδιαίτερη θέση σε αυτό το κοινωνικό δίκτυο καθώς μία σωστή στρατηγική στη διαχείριση του μέσου μπορεί να φέρει φανταστικά αποτελέσματα! Πέρα από την αναζήτηση ταλαντούχων υποψηφίων η κάθε εταιρεία μπορεί να προωθεί τα προϊόντα/υπηρεσίες σε άλλες επιχειρήσεις και ενδιαφερόμενους. Αν η εταιρεία που δραστηριοποιείστε έχει να προσφέρει κάτι ενδιαφέρον σαν προϊόν και υπηρεσία,τότε δεν έχετε παρά να δoκιμάσετε τις δικές σας δυνάμεις στο Linkedin και να ανοίξετε νέους επιχειρηματικούς ορίζοντες.

Content isn’t the King, it’s the Kingdom!

Όπως θα έχετε ακούσει πολλάκις , Content is the King και εδώ δεν θα βρείτε την πρώτη εξαίρεση στον κανόνα. Το περιεχόμενο σας πρέπει να είναι προφανώς συναφές με το αντικείμενο της εταιρείας σας. Ωραία video από την παραγωγή αλλά και μέσα από τα γραφεία της εταιρείας είναι ωραίες θεματικές που κινούν την περιέργεια των χρηστών.  Εξωστρέφεια, company culture & ethics είναι σωστές επιλογές περιεχομένου για να προβάλλετε. Γενικά επικοινωνούμε τις αξίες της εταιρείας μας με τρόπο που να θελήσουν να επικοινωνήσουν και οι άλλοι μαζί μας. Φυσικά, η διάδραση μέσω των αναρτήσεων, χιουμοριστικά pollς αλλά και ερωτήσεις που μπορεί να εγείρουν ένα γόνιμο διάλογο είναι μια εξίσου καλή πρακτική.

Και για το τέλος αφήνουμε πάντα το καλύτερο!

Όπως τα Google & τα Social ads, έτσι και στο Linkedin υπάρχει διαθέσιμη διαφημιστική πλατφόρμα όπου η κάθε επιχείρηση μπορεί να δημιουργήσει διαφημίσεις ώστε να προωθήσει το μήνυμα της όπου θέλει. Γενικά, σαν δομή δεν διαφέρει πάρα πολύ από ‘τι είχαμε συνηθίσει στα υπόλοιπα δίκτυα, αυτό όμως που αξίζει την προσοχή μας είναι η ακριβής στόχευση στα χαρακτηριστικά του κοινού που θέλουμε να προσεγγίσουμε. Μπορούμε να προσεγγίσουμε άτομα που ο επαγγελματικός τους τίτλος είναι συγκεκριμένος (πχ Sales Executive) ή εταιρείες με συγκεκριμένο αριθμό υπαλλήλων ή συγκεκριμένο ετήσιο τζίρο. Οι διαφημιστικοί στόχοι περιλαμβάνουν τις κατηγορίες Awareness, Consideration (website Traffic, engagement, video views) και  Conversions (Leads, Talent Leads, Website Conversions, Job Applicants)

Διαθέσιμα formats είναι τα γνωστά Carousel images, Single image, Text , Conversation Ad, Message Ad , Document Ad, Spotlight Ad Follower Ad, Εvent ad.

Το LinkedIn πέρα από ένα μεγάλο επαγγελματικό δίκτυο, διαθέτει και το LinkedinLearning. Είναι μία πλατφόρμα που έχει πάρα πολλά courses και για την καλύτερη εκμάθηση του Linkedin αλλά και για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε διαφορετικούς τομείς. Επίσης, μπορείτε να βρείτε επιτυχημένα case studies εταιρειών που κατάφεραν και πετυχαν τους marketing  σκοπούς τους μέσα από την σωστή διαχείριση και αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων του Linkedin.