Αν είστε χρήστης των social media είναι λίγο απίθανο να μην έχετε ακούσει τη λέξη Reels. Για να το θέσω ακόμα καλύτερα, δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχετε δει Reels από την στιγμή που είστε ενεργός επισκέπτης του Instagram. Και αν ενδιαφέρεστε γενικά για το digital περιβάλλον, σίγουρα θα έχει πάρει το αυτί σας για τη λεγόμενη Tikτoποίηση του Instagram.
Οne small step for man, Οne giant leap for… Instagram!
Το επίσημο άκουσμα της λέξης Reels, ως το νέο δυναμικό video format του Ιnstagram, ανακοινώθηκε τον Αύγουστο του 2020 στην επίσημη πλατφόρμα του. Έπειτα από περίπου 1,5 χρόνο ανακοινώθηκαν και τα Facebook Reels. Η σαρωτική διάθεση του Τik Τοk, αφύπνισε την ομάδα της Meta και τον Αdam Mossery (CEO του Ιnstagram) θέτοντας ως στόχο να βάλουν τα πρώτα -μικρά- εμπόδια στην καθηλωτική απήχηση του app του Κινέζικου κολοσσού (Bytedance) και να πάρουν και αυτοί μερίδιο της αγοράς. Στην αρχή ήταν διαθέσιμα σε λίγες χώρες και μάλιστα σαν launching test κυρίως εκεί που το Tik Tok είχε απαγορευτεί (Ινδία) . Λίγο αργότερα άρχισε να γίνεται διαθέσιμο παγκοσμίως, σε αρκετές χώρες να βρίσκεται ακόμα σε testing mode. Στην Ελλάδα καλωσορίσαμε ουσιαστικά τα Reels αυτό το καλοκαίρι, όπου έγινε μαζικά αντιληπτή η καθετοποίηση όλων των video καθώς πλέον ότι video και να δημοσιευτεί θεωρείται Reel.
Haters gonna hate
Ναι, υπήρξε ένα μεγάλος μέρος αντιδράσεων απο creators, celebrities και ισχυρούς influencers που δεν πήραν με καλό μάτι όλες αυτές τις αλλαγές, οι οποίοι ενώθηκαν κάτω από το μήνυμα ‘’Μake Instagram, Instagram again.’’ Η εταιρεία αφουγκράστηκε τις διαμαρτυρίες αυτές και έκανε μια μικρή -παροδική- οπισθοχώρηση στις ραγδαίες εξελίξεις της πλατφόρμας.
Aς μιλήσουμε όμως για την μορφή και τα βασικά χαρακτηριστικά τoυς.
Αν είστε χρήστης των social media είναι λίγο απίθανο να μην έχετε ακούσει τη λέξη Reels.Για να δημοσιεύσετε ένα reel πατάτε το κουμπί πάνω δεξιά (+) όπου βρίσκονται όλες οι επιλογές δημοσιεύσεων. Ενώ η διάρκεια τους ξεκίνησε από τα 15 sec, μέχρι την στιγμή που μιλάμε το διαθέσιμο όριο έφτασε στα 90 sec. Όπως είπαμε και παραπάνω, στην πρωταρχική του μορφή ένα reel μπορεί να είναι ένα απλό video. Αλλά το DΝΑ τους δεν είναι αυτό. Οι δυνατότητες που μπορεί να προσθέσει καποιος χρήστης είναι πολλές. Αρχικά, φανταστείτε το σαν ένα εργαλείο video editing όπου μπορείτε να επιλέξετε διάφορες φωτογραφίες και video από τη συλλογή σας και να τις μετατρέψετε σε ένα short-form video κολάζ. Σαν επαγγελματίες μοντέρ,μπορείτε να ‘’κόψετε’’ το σημείο του video και να γίνει ακριβής εναλλαγή (jump cuts) σε ένα νέο σημείο, δίνοντας σας τη δυνατότητα να δημιουργησετε όπως ακριβώς θέλετε το περιεχόμενο σας , βάζοντας ακόμα πιο fun χαρακτήρα στο τελικό αποτέλεσμα. Αλλά επειδή γίνεται όλο και καλύτερο, η πλατφόρμα έχει δώσει πλέον ετοιμα templates, με συγκεκριμένα pre-record audios όπου εσείς απλά πρόσθετε τε τα κλιπς/εικόνες που θέλετε και μέσα σε λίγα λεπτά έχετε δημιουργήσει ένα εξαιρετικό video!
Προχωράμε… σιωπηλά στην κατηγορία Μουσική. Σιωπηλά γιατί ακόμα στην Ελλάδα δεν έχουμε την τιμή να έχουμε πρόσβαση στη λειτουργία του ήχου αλλά για τις ανάγκες αυτού του άρθρου θα κάνουμε μια συμφωνία μεταξύ μας και θα υποθέσουμε ότι έχουμε 🙂 Αρχικά, μπορείτε απλά και εύκολα να κάνετε import ένα τραγούδι της επιλογής σας είτε από την δική σας βιβλιοθήκη είτε από τις πολλες επιλογές που δίνει η ίδια η πλατφόρμα και να ‘’ντύσετε’’ ακουστικά το reel σας όπως επιθυμείτε. Παραμένοντας στην κατηγορία του ήχου, φοβερά διασκεδαστικό είναι το κομμάτι των sound effects. Σίγουρα θα έχετε πετύχει υπέροχα βίντεο που ντύνονται από ήχους κόρνας μέχρι γάβγισμα σκύλου τα οποία μπαίνουν στα κατάλληλα σημεία του video δίνοντας τους πραγματική υφή και χιουμοριστική διάθεση.Τέλος, υπάρχει και η δυνατότητα voice οver όπου βάζετε τη δική σας φωνή στο video που θέλετε να δημιουργήσετε.
Φυσικά όλα τα γνωστά φίλτρα του instagram (και ακόμα πιο πολλά) είναι και αυτά διαθέσιμα για να τα χρησιμοποιήσετε.Stickers & polls/quiz, είναι ακόμα ένας τρόπος να αλληλεπιδράσετε άμεσα με το κοινό σας. Τέλος, μπορείτε να αυξήσετε την ταχύτητα του reel σας (speed) αν θέλετε να φαίνεται πιο γρήγορο αλλά και να διαλέξετε το ιδανικό για εσάς layout/grid.
Τα reels εμφανίζονται στο feed σας, στο Discovery page αλλά και στην δική τους, ολόδική τους κατηγορία ‘’Reel’’. Δοκιμάστε τα, μοιραστείτε τα με τους φίλους /ακολούθους σας, δημοσιεύστε τα και στο Facebook και γενικά αξιοποιήστε τα με τον πιο επωφελή για εσάς τρόπο.
Αφού έχουμε συμπεριλάβει τις περισσότερες δυνατότητες των Reels , ας δούμε και λίγο την απήχηση τους. Ο αλγόριθμος του instagram τα προωθεί πολύ , γιατί απλά όλη η Μeta θέλει να πετύχει το νέο αυτό εγχείρημα. Οπότε σπεύστε. Δείτε τα trends , εφαρμόστε τα και εσείς στα δικά σας video, γράψετε σωστά caption και hashtags και αφήστε τον αλγόριθμο να δουλέψει για εσας.
Αν είστε καποιο brand, ανάλογα με τον κλάδο που εκπροσωπείτε και το κοινό σας, επιλέξτε μία συγκεκριμένη στρατηγική σας η οποία θα ταιριάζει στη φιλοσοφία σας , θα ενδιαφέρει τους ακολούθους σας και φυσικά θα εξυπηρετεί τα business goals της εταιρείας σας.
Last but not least.
Συνοψίζοντας, εάν είστε ένας απλός χρήστης του Instagram, νομίζω ότι θα το διασκεδάσετε.
Αν είστε ένας Τik Τok lover, μπορεί να το χαρακτηρίσετε ως ξαναζεσταμένο φαϊ, ο νέος είναι ωραίος (reel) αλλά ο παλιός είναι αλλιώς (Τικ Τοκ) και ούτω καθεξής…Αν είστε όμως μία επιχείρηση που διατηρεί social media accounts, πρέπει να το συμπεριλάβετε στις στρατηγικές επικοινωνίας του brand σας. Φυσικά εξαρτάται από το industry στο οποίο βρίσκεστε, το περιεχόμενο που ενδιαφέρει τους ακολούθους σας να βλέπουν και τους εμπορικούς στόχους της εταιρείας. Προσαρμοστείτε, επιλέξτε, δημοσιεύστε!
Αν η φιλότιμη προσπάθεια αυτού του άρθρου να σας εξηγήσει το νέο σύμπαν του Instagram αποτύχει, καλέστε μας στo 2315 534514 και θα σας τα εξηγήσουμε όλα πιο αναλυτικά από κοντά, καταγράφοντας μαζί την στρατηγική που πρέπει να αξιοποιήσετε για την αποτελεσματική προβολή της επιχείρηση σας, χρησιμοποιώντας σωστά τα κανάλια του digital marketing.